sobota, 31 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016, czyli najlepsze i najgorsze książki

Nie mogę uwierzyć, że to już kolejny rok właśnie mija i od jutra rozpocznie się najważniejszy rok mojego życia. Za chwilę studniówka, niebezpiecznie zbliża się matura i najdłuższe wakacje w życiu. W tej chwili czuję jedynie panikę i niezdecydowanie, bo sama już nie wiem, co robić, ale pomaga oglądanie "Grey's anatomy" :) 

A jak minął ten rok pod względem książkowym?



W tym roku nie mam pojęcia, ile książek przeczytałam. Prowadziłam zapiski do września, gdzie było ich już 66, ale myślę niestety, że nie przekroczyłam setki tak jak lata wcześniej. Zrzucam to na karb nauki i ogólnego zajęcia, ale także w tym roku wreszcie zaczęłam iść na jakość, a nie na ilość.

Za to doskonale wiem, ile książek zasiliło w tym roku moją biblioteczkę - 54. Zapełniłam już prawie cały swój regał - a ustawiam dwa rzędy na jednej półce - i chyba teraz zostają mi już teraz stosy na podłodze :)

Napisałam także 56 recenzji, wow. Nie sądziłam, że wyszło ich aż tak wiele :)

A jakie są najlepsze książki, jakie przeczytałam w tym roku?

"Jak każe obyczaj" - Edith Wharton
"Harry Potter i Przeklęte dziecko" - J. K. Rowling, John Tiffany
"Miecz lata. Magnus Chase i bogowie Asgardu" - Rick Riordan
"Silver. Pierwsza księga snów" - Kerstin Gier
"Dziedzictwo ognia" - Sarah J. Maas
"Lato koloru turkusu"/"Zima koloru turkusu" - Carina Bartsch

Nie są to może najlepsze książki na świecie, ale te, które wspominam najlepiej.  Myślę, że do każdej z nich jeszcze wrócę.

Najgorsze:
"Życie i śmierć" - Stephenie Meyer
"W ogniu" - Ewa Seno
"Konkurs" - Julie Murphy
"Szklany miecz" - Victoria Aveyard

Jak widać, nie było ich aż tak wiele. W tym roku jednak życzę sobie i Wam, abyśmy czytali takich jak najmniej, żeby wszystkie nadchodzące premiery spełniły nasze oczekiwania w 100 procentach, żeby wszystko co zaplanowaliście na następne miesiące się spełniło i wspaniale spędzonego Sylwestra! :)




21 komentarzy:

  1. Też nie mogę uwierzyć, że ten rok tak szybko minął! Też mnie czeka studniówka... i matura... i w ogóle :P
    Im mniej niedobrych książek, tym lepiej :D U mnie zwykle jest bardzo mało słabych książek... :D Bo zwykle takowych w ogóle nie kończę i chyba mam oko do wybierania sobie książek, które mi się spodobają :D
    Szczęśliwego Nowego Roku! <3 ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wierzę, i też właśnie czekam na maturę i studniówkę (bardziej na studniówkę :)). Zdecydowanie masz w takim razie dobre oko, mam nadzieję że i moje się w tym roku tak wyszkoli :)

      Usuń
  2. Piękne wyniki i ja również nie mogę uwierzyć, że to już koniec 2016 roku, i zaczął się ten kolejny trudniejszy jak dla mnie.... U mnie sporo było książek, na których się zawiodłam, ale również natknęłam się na wspaniałe perełki, które wspominać będę długi czas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze, życzę pokonania wszelkich trudności i mniej zawodów książkowych :)

      Usuń
  3. Pół roku temu zaczęłam prawdziwą przygodę z książkami, wcześniej nie czytałam tak dużo jak teraz. ,,Dziedzictwo ognia'' już stoi na półce; jutro otwieram ją i zabieram się do lektury. Mam dziwne uczucia wobec ,,Szklanego miecza'', ponieważ wiele osób poleca jak i wiele osób odradza.
    Pozdrawiam ciepło!
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o "Szklanym mieczu" wolałabym zapomnieć, ale za to serię "Szklany tron" - uwielbiam!

      Usuń
  4. Gratuluję wyników! HP bardziej spodziewałabym się w tym zestawieniu z najgorszymi książkami, wiele blogerów tam go umieszcza :) A mnie "Szklany Miecz" bardzo się podobał. Jak dla mnie całkiem udana kontynuacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brrr, dla mnie "Szklany miecz" to koszmar, za to Harry całkiem całkiem :) Taki gust :) :)

      Usuń
  5. Gratuluję! Życzę równie dobrego 2017, a nawet lepszego! :)
    A "W ogień" bardzo chciałam przeczytać. Czy to błąd? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie chyba tak, ale nie rezygnuj jeśli bardzo chcesz :)

      Usuń
  6. CBSE national eligibility test Exam Syllabus is Available.Click here to
    Download

    OdpowiedzUsuń
  7. BSNL GSM Provides Special recharge offers & other Ultimate Packs for Prepaid plans users. For more details
    Click here

    OdpowiedzUsuń
  8. Find out Official Kerala lottery result Today from Keralalotteries, For more details click here.
    Akshaya Lottery Result

    OdpowiedzUsuń
  9. Price list of all O General air conditioners in India with features, capacity, energy ratings, reviews and specifications.
    Click here

    OdpowiedzUsuń
  10. Click here to buy top freezer refrigerators for storing and preserving fresh and frozen foods. Update your kitchen with a classic top freezer fridge.
    top freezer refrigerator

    OdpowiedzUsuń
  11. Info is really nice and I like your style to write full info in deep to help like us who don’t know about this, really helpful
    Friendship Day 2017
    Friendship Day 2017
    Raksha Bandhan 2017
    Diwali 2017
    Diwali 2017
    Diwali 2017

    OdpowiedzUsuń
  12. Teachers Recruitment Board has announced the result of TNTET. Check your Result date, cutoff marks etc. here.
    visit here


    OdpowiedzUsuń
  13. This is really a great article and great read for me. It’s my first visit to your blog and i have found it so useful and informative specially this article.
    I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles. Thanks for this article. Keep up the good work!
    Diwali 2017
    Happy Diwali 2017
    Diwali Date 2017
    Diwali Images 2017
    Deepavali 2017

    OdpowiedzUsuń
  14. Wonderful article!!! I like this website so much it's really awesome. I have also gone through your other posts too and they are also very much appreciate able and I'm just waiting for your next update to come as I like all your posts. Well I have also made an article hope you go through it. I hope you and your valuable readers will be like it
    Durga Puja 2018

    OdpowiedzUsuń
  15. https://maylamgiatot.wordpress.com/2020/12/28/6-cach-duoi-muoi-triet-de-bang-nguyen-lieu-tu-nhien-bao-ve-gia-dinh-khoi-sot-xuat-huyet/
    https://leuxonghoigiadinh.wordpress.com/2020/12/28/6-cach-duoi-muoi-triet-de-bang-nguyen-lieu-tu-nhien-bao-ve-gia-dinh-khoi-sot-xuat-huyet/
    https://maylamdattrongngo.wordpress.com/2020/12/28/6-cach-duoi-muoi-triet-de-bang-bao-ve-gia-dinh-khoi-sot-xuat-huyet-bang-cach-nguyen-lieu-tu-nhien/
    https://mayxoidatnongnghiep.wordpress.com/2020/12/28/6-cach-duoi-muoi-triet-de-bang-nguyen-lieu-tu-nhien/
    https://maynongnghiepdananggiare.wordpress.com/2020/12/28/6-cach-duoi-muoi-triet-de-bang-nguyen-lieu-tu-nhien-bao-ve-gia-dinh-khoi-sot-xuat-huyet/

    OdpowiedzUsuń