czwartek, 25 czerwca 2015

The Name Book TAG



Dzisiaj mam dla was tag, do którego nominowała mnie gabRysiek.
Polega mniej więcej na tym, że do każdej litery swojego imienia przypisujesz tytuł jakiejś książki :)

N

 "Nutria i Nerwus" – Małgorzata Musierowicz
Jedna z moich ulubionych części Jeżycjady, jeszcze zanim zaczęła się psuć. Opowiada historię pewnych wakacji dziewczyny o imieniu Natalia – rudowłosej, eterycznej marzycielki i śledzącego ją brata byłego narzeczonego o przezwisku Nerwus. Jak każda część starej Jeżycjady przenosi nas do klimatycznego i pełnego ciepła świata Borejków.
A

 "Anaruk, chłopiec z Grenlandii" - Czesław Centkiewicz
Moja pierwsza lektura. Chyba pierwsza książka przeczytana od deski do deski, obrzydziła mi czytanie na kolejny rok.

T

"Trafny wybór" – J. K. Rowling
Jedna z najgrubszych książek, jakie czytałam, ale całkiem dobra, choć po autorce Harry’ego Pottera spodziewałam się więcej. Jej akcja to głównie pokazywanie losów pewnego miasta i bohaterów po śmierci radnego, a także klasyczny wyścig szczurów do zwolnionego przez niego miejsca. Do tego kilka wątków nastolatków z różnymi problemami.

A

"Ania na uniwersytecie" – L. M. Montgomery
Moja ulubiona część Ani z Zielonego Wzgórza :) Ania wyjeżdża na czteroletnie studia, zostawia Dianę i Marylę w Avonlea, nawiązuje nowe przyjaźnie. Gilbert jest jednym z głównych bohaterów i chyba dlatego tak kocham tą książkę :)

L

"Love, Rosie" – Cecelia Ahern
Ta książka spowodowała, że czytałam ją w nocy (co mi się bardzo rzadko zdarza), płakałam i zgrzytałam zębami, gdy bohaterowie znowu i znowu nie kończyli razem. Jest świetna, choć historia troszeczkę nieprawdopodobna :)

I

"I nie było już nikogo" – Agatha Christie
Kolejna lektura, tym razem jedna z ulubionych, bo to właśnie od niej zaczęłam przygodę z twórczością Agathy Christie. Opowiada o wyspie, na którą zaproszono dziesięć osób, które jedna za drugą nagle zaczynają umierać.

A

„Anna Karenina” – Lew Tołstoj
Po zachwytach wielu osób uznałam, że muszę ją przeczytać, bo lubię klasykę :)



Ł

„Łza” – Lauren Kate
Kolejna książka, którą chcę przeczytać od dawna. Tematyka – dziewczyna o imieniu Eureka, której łzy mogą zatopić cały świat – jest bardzo oryginalna i nie mogę się już doczekać, gdy wreszcie „Łza” wpadnie w moje ręce :)

U

“Upadli” – Lauren Kate
Seria autorki „Łzy”. Przeczytałam jakieś sto stron pierwszej części i uznałam, że jest tak beznadziejna, że nawet nie skończę, a to zdarza się mi bardzo rzadko. Zazwyczaj chcę być sprawiedliwa i skrytykować książkę dopiero po przeczytaniu, ale „Upadłych” nie mogłam znieść. Przepraszam fanów.

C

"Czerwona królowa" – Victoria Aveyard
Totalny miszmasz wszystkiego, ale o dziwo bardzo mi się podobał. Więcej na ten temat – klik.

J

"Jedyna" – Kiera Cass
Ostatnia część serii „Rywalki”, którą to dużo osób uważa za najgorszą, ale jak dla mnie pozostawała na równi z pierwszym tomem. America musi dokonać bardzo trudnego wyboru, zastanowić się, czy nadaje się na bycie księżniczką, a wszystko w atmosferze zagrożenia ze strony rebeliantów.
A

"Akademia wampirów" – Richelle Mead

Jedna z lepszych serii, jakie czytałam od czasów „Harry’ego Pottera” :) Rozkręca się z każdym tomem, a świat przedstawiony – moroje (dobre wampiry), dampiry (półwampiry) i strzygi (złe wampiry) – nabiera kształtów. Fantastyczna główna bohaterka Rose, waleczna i odważna, jej miłość poddana próbie, walka ze strzygami i spiskami arystokracji :)

Ten tag jest tak świetny, że nominuję do niego wszystkich, którzy mają na niego ochotę. Do dzieła! :)

16 komentarzy:

  1. O, całkiem ciekawy TAG. :D Może zrobię... jak będzie mi się chciało. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy TAG :) Ja Chłopca z Grenlandii nigdy nie przeczytałam choć pamiętam, że to też była moja lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Ania na uniwersytecie" jeszcze przede mną. Może w te wakacje uda mi się ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anaruk to straszna książka! Nie rozumiem jak ludzie mogą katowac nią dzieci w podstawówce! Za to Love Rosie uwielbiam! <3 I fajnie, że ją dodalas do tego tagu :)
    Pozdrawiam
    Victoria
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak "Anaruk.." nie była dobrą książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zaczęłam czytać Akademię wampirów i się w niej zakochałam, an jestem dopiero w połowie tej książki :P Zgadzam się z twoją opinią ;)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytalam ta serie rok temu, a teraz zaczynam znowu od początku :) Jest swietna!

      Usuń
  7. Mi się tam "Anaruk..." bardzo spodobał :)
    Bardzo ciekawy tag...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Super tag :)
    Jeśli chodzi o lektury to podobały mi się tylko dwie: W pustyni i w puszczy i Krzyżacy :D
    Dzięki, że mi przypomniałaś, że muszę zacząć czytać Akademię wampirów ;)

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super tag też mam na imię Natalia. Czytałam większość z tych pozycji : )

    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też dostałam nominację do tego tagu i pewnie niedługo się za niego zabiorę. "Anaruk" obrzydził Ci czytanie? Ach, ja pamiętam. Była krótka i bardzo mi się podobała, choć z całej historii zapamiętałam do dziś tylko to, że tytułowy bohater wolał jeść mydło niż czekoladę...
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje imię zbytnio chyba się nie nadaje do tego tagu. Anna byłoby zbyt monotonne i krótkie, Ania też krótkie, Aniaxxp, to w sumie Ania + P bo książek na X nie czytałam.... No i co ja mam zrobić xD ?
    Pozdrawiam
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam cię do Liebster Blog Award :)
    Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania :D

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Nominowałam Cię do Albo Albo TAG :)
    http://wer-pozeraczkaksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapraszamy do odebrania Liebster Blog Award ^^

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1_3.html

    OdpowiedzUsuń