środa, 27 maja 2015

Dary anioła TAG






Polskie okładki





Polska wersja amerykańskich okładek


Zauważyłam ten TAG na vlogu 
Darii z Więcej Książków i postanowiłam zrobić go także u siebie, bo jestem megawielką fanką tej serii, tak samo jak Diabelskich Maszyn. Zaadaptowałam go w miarę swoich możliwości i chęci :)
Do zabawy nominuję:
Kasię z bloga About Katherine 
Marthę z Secret Books
 oraz każdego, kto po prostu ma ochotę na chwilę przysiąść i zastanowić się nad odpowiedziami.

Także, aby zbędnie nie przedłużać dodam tylko, że dalsza część tego posta jest jednym wielkim spojlerem i tym, którzy jeszcze nie znają twórczości pani Clare radzę natychmiastowy odwrót :)







1. Ulubiona postać
Isabelle/Luke/Simon. Nie potrafię się zdecydować :)

2. Najmniej lubiana postać
Maia/Robert Lightwood.

3. Twoja przynależność
Nocni Łowcy

4. Ulubiony parring
 Isabelle i Simon

5. Ulubiona przyjaźń
Clary i Simon

6. Najmniej lubiana przyjaźń
Luke i Valentine







7. Ulubiona runa


Parabatai!


8. Wymarzona aktorka grająca Clary
Molly Quinn


9. Wymarzony aktor grający Jace'a
Młodszy Alex Pettyfer

10. Ulubiony cytat

– Jace?– Tak?– Skąd wiedziałeś, że mam w sobie krew Nocnych Łowców? Po czym poznałeś? (...)– Zgadywałem – odparł Jace, zamykając za nimi drzwi. – Uznałem, że to najbardziej prawdopodobne wyjaśnienie.– Zgadywałeś? Musiałeś być dość pewien, zważywszy na to, że mogłeś mnie zabić.(...)– Byłem pewny na dziewięćdziesiąt procent.– Rozumiem.Ton jej głosu sprawił, że Jace obrócił się i na nią spojrzał. Spoliczkowany, aż się zachwiał. Złapał się za twarz, bardziej z zaskoczenia niż z bólu.– Za co to było, do diabła?– Za pozostałe dziesięć procent – powiedziała Clary.

11. Ulubiona śmierć
Brrr nie patrzę pod kątem ulubionej, ale śmierć Sebastiana Morgensterna na długo zapadła mi w pamięć.

12. Ulubiony moment Clary&Jace
W pierwszej części, gdy rozmawiają z Valentinem, piją wino i dowiadują się, że są rodzeństwem.

13. Ulubiona scena walki
Walka Sebastiana z Clary w piątej części, tuż przed wyruszeniem na równinę Burren.

14. Scena, która wywołała u cb płacz
W Darach nie zdarzyło mi się płakać, ale oczy zaszkliły się przelotnie, gdy w szóstej części widzimy Sebastiana z zielonymi oczami i z klęczącymi przy nim Clary i Jocelyn.

15. Scena, która wywołała u cb śmiech
Gdy Simon wypił krew z "domieszką" w szóstej części i krzyczał pod oknem Isabelle tak długo, że aż  na zewnątrz wyszedł jej ojciec :)

16. Ulubiony czarny charakter
Valentine, bo musiał mieć niesamowitą charyzmę.

17. Najbardziej trzymający w napięciu moment
Chyba gdy Sebastian próbował zmusić Clary do wypicia z mrocznego kielicha.

18. Ulubiony moment
Jednym z ulubionych momentów (hahaha jak moglabym wskazać jeden) jest scena, gdy Izzy, Alec i Jace siedzą razem ba samym końcu piątej części i rozmawiają o tym, że Jace się świeci. I na samym początku pierwszej części, gdy w klubie Pandemonium Clary widzi ich po raz pierwszy. I gdy Clary pokazuje Maxowi jak czytać mangi.

19. Scena, która cię zaskoczyła
Inkwizytorka zasłania Jace'a i umiera... A potem okazuje się, że jest jego babcią. 


20. Bohater za którego byś umarła
Nie umarłabym za nikogo, ale byłabym w stanie zrobić wiele dla ocalenia Maxa czy Amatis.

21. Co byś zmieniła w tej serii?
Trochę mniej samoudręczania Jace'a :)


22. Kiedy natknęłaś się na twórczość Cassandry Clare?
Przyjaciółka namówiła mnie na wyjście do kina na film. Byłam pod wielkim wrażeniem, a potem przeczytałam pierwszą część i pożarłam kolejne. Już mi wybaczyła telefon o drugiej w nocy z dzikim okrzykiem: Ale jak to, jak to Simon jest wampirem???
 
23. Ulubiona część
Chyba czwarta, bo dużo się dzieje, a poza tym strasznie lubię Simona :)

24. Co sądzisz o filmie?
Bez znajomości książki wydawał mi się naprawdę dobry, ale po przeczytaniu wiele stracił. Po obejrzeniu już wiedziałam, że Clary i Jace nie są rodzeństwem :(

25. Co byś w nim zmieniła?
Valentine'a, który wyglądał na starszego brata Clary, a nie ojca. I dodałabym wyspę Renwick, jak szaleć to szaleć :)

26. Ulubiony moment w filmie
Jak Isabelle oprowadza Simona po tym muzeum z pamiątkami i wypchanymi stworami :)

27. Piosenka, która kojarzy ci się z serią?
Hahaha The Clash - Lost in the supermarket :) Tak odnośnie spaceru Simona i Jace'a po markecie :)



Dreszcz strachu przed premierą - odhaczone
Obłędny projekt okładki z Izzy i Alecem
  


28. Czy jesteś zadowolona z zakończenia serii?
Tak sobie, bo spodziewałam się czegoś tak rozdzierającego jak zakończenie Mechanicznej Księżniczki, a tu tak słodko. Miało być straszne, gęste trupy. Trochę się zawiodłam.

29. Z jakim bohaterem się utożsamiasz?
Cóż, jestem idealnie wzrostu Isabelle. I mam czarne włosy i brązowe oczy, które wyglądają na czarne  tak jak jej. Tak samo jak ona jestem nieufna i dość skryta, mam swoje zdanie i często nie jestem zbyt taktowna :)

30. Postać o której chciałbyś jeszcze dowiedzieć się więcej.
Simon! Nie mogę się doczekać aż w Polsce wyjdą Opowieści z Akademii Nocnych Łowców :) Z chęcią też przeczytałabym o historii Kręgu, zdradzie Jocelyn i młodym Valentinie.





To już koniec mojego tagu, a już niedługo wezmę pod lupę kolejną serię Cassandry Clare, czyli "Diabelskie maszyny".



A wam która okładka Miasta Niebiańskiego Ognia bardziej przypadła do gustu - ta oryginalna amerykańska, czy ta powyżej z Izzy i Alecem?





1 komentarz:

  1. Jest mi bardzo miło, że mnie nominowałas :) nie mogę jednak wziąć udziału, bo wprawdzie przeczytałam 5 części, została mi tylko jedna nieprzeczytana, ale jak patrzę na pytania, to nie potrafiłabym na nie odpowiedzieć :d nie jestem wielką fanką tej serii i zwyczajnie nie pamiętam szczegółów

    OdpowiedzUsuń